Briqpay erbjuder en flexibel betallösning inom B2B med målet att lyfta B2B köpen online till samma upplevelse som B2C är idag. Tjänsten kan jämföras med moderna fraktväljare där kunden själv väljer bland tillgängliga fraktalternativ. På samma sätt låter Briqpay kunden välja bland olika betalalternativ, med fokus på B2B. 

 “Vi på Briqpay har lång erfarenhet från betalbranschen med fokus på e-handel där vi upplever att B2B försäljningen online i många fall är kraftigt åsidosatt. Vi har också kommit till insikt i att ‘One size doesn’t fit all’, utan alla säljer olika produkter, på olika marknader och mot olika branscher, vilket ökar behovet av flexibilitet i betalsteget. Att ge fler kunder möjligheten att handla på deras egna villkor skapar fler affärer”, säger Björn Widerström, VD på Briqpay.     

Innan uppstart gjordes noggranna marknadsundersökningar, Briqpay ville vara rätt ute från början. Man fann varianter av det man ville göra, men framförallt saknades flexibiliteten utifrån ett kundperspektiv och affärsmodellerna konservativa. Detta ville man ändra på. 

 “Vi ser en ökad efterfrågan för varje dag. Våra kunder vill skapa frihet att välja, alla ska ha möjlighet att handla. Därför behövs olika erbjudanden, exempelvis delbetalning, leasing, direktbetalning eller fakturering. Och det vi sett hittills genererar inte bara fler köp utan minskat manuellt arbete och minskade kreditförluster”, säger Björn. 

En stor fördel med Briqpay är att man snabbt kan lyfta in lokala betalsätt då man vill in i ett nytt land eller marknad. Genom samarbeten med integrationspartners, exempelvis Junipeer, ges möjligheten att integrera till olika system för att skapa ett helt automatiserat flöde, inte minst kopplingen till affärssystem och betalleverantörer. 

Björn fortsätter; “Samarbetet med Nordic Web Team kom naturligt då vi har goda erfarenheter från tidigare projekt. Det gemensamma målet är att kunna leverera en attraktiv och säker lösning till alla Magentoanvändare och Nordic Web Team’s långa erfarenhet hjälper oss mot det målet. Vi har båda sett en stor ökning av digitaliseringen inom B2B, och att tillsammans kunna bygga upp förutsättningarna till att enkelt implementera Briqpays lösning föll sig naturligt.” 

Briqpay är ett ungt och innovativt bolag. 2021 är året då Briqpay går från koncept till marknad på riktigt. De första kunderna är igång och all feedback pekar på att verkligheten stämmer väl överens med de utgångspunkter man haft i utvecklingsarbetet av plattformen. 

För ytterligare information och kontakt med Briqpay, läs mer här!

 Briqpay – Freedom to Choose

Get in touch

[email protected]

[email protected]eam.se

+46 8 – 518 172 00

Were to find us

Kungsholmstorg 16 

112 21 Stockholm