Blogg

Blogg


dotMailer vs Mailchimp

dotmailer vs Mailchimp dotMailer och Mailchimp är två (av många, många) olika typer av e-postmarknadsföringsverktyg. Båda har sina för och nackdelar, så det gäller ju att hitta det som passar din verksamhet bäst.  Få Mailchimp gratis eller betala för dotmailer?  Mailchimp är ett gratis e-postmarknadsföringsverktyg , där både små och stora företag kan göra grundläggande e-postmeddelanden. Från en annan synpunkt får du vanligtvis vad du betalar för, och det är detsamma här. Med dotMailer gör du en investering för att få ...

Magento Commerce vs Magento Open Source

Magento Commerce vs Magento Open Source När Magento förra året gjorde om sina Magento produkter innebar detta en ompaketering av företrädesvis Magento Community Edition har blivit: Magento Open Source. Magento Enterprise and Magento cloud edition har blivit: Magento Commerce. I denna bloggpost kommer vi att försöka visa på viktiga särskiljande faktorer mellan de 2 olika Magento produkterna.    Magento Commerce är betalversionen och Magento Open Source är gratisversionen Magento Open Source innehåller precis det du behöver för att bedriva en e-handel och Magento Commerce har en mer skalbar lösning. Båda ...

Frukostseminarium 1 februari: PWA, Prestanda, Headless - Hur bra presterar din site, egentligen?

PWA, Prestanda, Headless - Hur bra presterar din site, egentligen? Under en frukost pratar vi Progressive Web Apps, Prestanda och Headless. Finns olika slags PWA? Vad ska man tänka på som beställare när man vill få till en riktigt snabb sida? Vi sammanfattar och delar med oss av flertalet framgångsfaktorer. När: 1 februari Tid: 09:00-09:45 (frukost serveras från 08:45)  Var: Nordic Web Team (HQ), Kungsholmstorg 16, 2 tr Välkommen! hbspt.forms.create({ portalId: "4862044", formId: "6e45abed-b231-4dc5-a9bb-2393373d2688" }); ...

Vilken leverantör ger dig bäst verktyg för att lyckas med marknadsföring?

Vilken leverantör ger dig bäst verktyg för att lyckas med marknadsföring? - Forrester Waves jämför årligen hur de främsta leverantörerna. Ta del av deras jämförelse. Att välja “Enterprise Marketing Software suite” är en stor och svår fråga för många företag. Dels finns många olika variabler att ta hänsyn till beroende på vilka funktioner man önskar och vill prioritera. Dessutom är det oftast många beslutsfattare (som prioriterar olika funktioner) inblandade vilket försvårar beslutet. Forrester har identifierat de 7 främsta leverantö...

Klarna checkout V3 extension för Magento 2

Klarna Checkout V3 extension för Magento 2 Klarnas nya api version 3 innebär en rad förbättringar där det kommer finnas stöd för runt 150 olika länder. Vi på Nordic Web Team har lång erfarenhet av att utveckla välfungerande extensions för Magento och snart släpper vi nya Klarna checkout version 3.       Enkel implementation och kod av hög kvalitet Det började med att varken vi eller våra kunder hittade en Klarna Checkout extension som fungerade smidigt för sina Magento butiker. Så vi bestämde oss för att utveckla en ...

Så får du fler kunder till din e-handel

Så får du fler kunder till din e-handel   Tidigare har man pratat om att optimera efter specifika “key words” men allteftersom de flesta ställer allt mer komplexa sökfrågor till Google som sökmotor så ändras också algoritmerna för sökningar. Google lär sig allt mer om vilka sidor som har kvalitativt innehåll, där besökarna stannar kvar.  I 4 steg ska jag förklara hur du kan jobba med ditt innehåll för att rätt besökare ska hitta till din e-handel.  Steg 1. Kartlägg din målgrupp Kartlägg vilka ...

3 steg mot Unified Commerce

3 steg mot Unified Commerce  Unified Commerce är det nya Omnichannel. Skillnaden mellan Omnichannel och Unified Commerce är att omnichannel har flera kanaler men ingen gemensam programvara. Unified Commerce innebär att du har en gemensam programvara för alla kanaler. I Omnicahnnel finns därför alltid en risk för att informationen varierar mellan kanalerna. Det problemet slipper man med Unified Commerce. 2019 förväntar sig kunder en problemfri och sömlös upplevelse när de rör sig mellan olika kanaler. Detta ställer höga krav på att e-handlare ska tillgodose kundernas förväntningar. Bö...

PWA & Headless ger e-handel med omedelbar laddtid samt fördelarna med appar

PWA & Headless ger e-handel med omedelbar laddtid samt fördelarna med appar E-handlare drömmer ofta om att skapa en optimal mobil användarupplevelse, app på appstore och hastighet utöver det vanliga. Målet är att alltid skapa en användarupplevelse som är optimal för kunderna. Framtiden och lösningen för detta är PWA (Progressive Web Apps) och är ett koncept framtaget av Google. Inom e-handel leder Magento & Nordic Web Team utvecklingen. Ta del av hela artikeln är >>...

Di Gasell för andra året i rad

Jonas Wärngård och Johan Liljeholm firar Di Gasellen för andra året i rad.

Sida