B2B genomgår en förändring och enligt Magento börjar 71% av alla köp år 2017 med sök istället för ett traditionellt telefonsamtal. Vidare så pekar undersökningen på att köparna vill kunna spåra gamla ordrar och lägga nya utan att behöva prata med en säljare. De önskar flexiblare sätt att köpa på än ett telefonsamtal eller face to face. Detta framkommer i senaste numret av “The Forrester Wave”.

”There will be greater demand as more B2B companies adopt digital strategies driven by the desire to meet increased customer expectations and to streamline processes we can see that Nordic Web Team is focused on B2B and understands the opportunity and requirements”,
säger Stephanie Kershaw Channel Sales Manager Nordics, Magento

“Vi har en kraftigt ökande trend med traditionella B2B företag på den svenska marknaden som vill byta från äldre plattformar, till lösningar som tillåter rekommendationer och personalisering på samma sätt som en B2C plattform. Många är lättade att det äntligen är enkelt att driva modern B2B e-handel,”
säger Jonas Wärngård, CEO på Nordic Web Team.

Nordic Web Team arbetar med e-handelslösningar på plattformen Magento för både B2B och B2C. Sedan länge har man bestämt sig för att göra en storsatsning mot affärsområdet B2B.

“När gamla system pratar mobilanpassning år 2021, är beslutet inte svårt att byta till en modern responsiv plattform,”
säger Anton Henningsson, Senior Projektledare på Nordic Web Team.

Related Post

Get in touch

Were to find us

Kungsholmstorg 16 

112 21 Stockholm