B2B Funktionalitet

1

Ditt CRM och affärssystem integrerat med e-handeln

Ditt affärssystem och CRM står i centrum i din affär. Vi har möjlighet att integrera till samtliga system som du använder inom din handel. Vi integrerar allt detta sömlöst för att upplevelsen ska vara samma i alla kanaler och ert säljarbete ska effektiviseras till max.

1

Öppen eller stängd handel

Många företag föredrar att skydda webbplatsen via inloggning. Det finns stöd för att erbjuda en stängd webshop. Naturligtvis går det att använda Magento som er hemsida med produktkatalog. Där exempelvis ni döljer delar som priser, köpfunktioner tills kunden loggat in.

1

Kombinerad B2B och B2C e-handel

Tack vare Magentos Multi-shop stöd kan du också skapa separata butiker för B2C och B2B, eller varför inte för olika varumärken och sälja direkt till konsument. Du kan styra obegränsat antal webbutiker eller marknader från samma admin/backoffice.

1

Segmentering & Marketing automation

Precis som i det dagliga säljarbetet är det viktigt att segmentera och analysera kunddata för att erbjuda rätt produkt till rätt kund. För att möjliggöra detta erbjuder plattformen inbyggt stöd för att segmentera olika kontakter. Dessutom har du möjlighet att bearbeta dessa effektivt och vid rätt tidpunkt genom Marketing automation. Kunderna kommer att uppskatta att de får rätt erbjudande och kommunikation. Ni kommer att uppskatta en ökad försäljning och nöjdare kunder.

1


Kundgrupper och Företagsstruktur

Många företag har en struktur för vilka som får göra inköp och ta beslut gällande offerterförfrågningar. Magento 2.2 Commerce erbjuder en användarvänlig men endå avancerad hierarki där du som säljare kan ge företag och nyckelpersoner i företagen olika rättigheter för just deras ansvarsområden. 

1

Offerter och offertförfrågan

I den nya versionen av Magento Commerce 2.2 erbjuds något som är ett måste inom B2B försäljning, ett offertverktyg. Dina kunder kan direkt i e-handeln skapa en offertförfrågan. Denna offert sparas under kundens konto och kan följas upp och omvandlas till en skarp order när alla parter är överens. Du som handlare kan också justera offerter och order från Magentos backoffice.

1

Snabborder och återkommande beställningar

Kunder kan lätt lägga en längre beställning med Magentos "Quick buy" funktionalitet. Produktlistan fylls i med artikelnummer och en beställning på flera hundra produkter kan göras utan svårigheter. Dessa beställningslistor kan även sparas på kundkontot för senare beställning eller användas för återkommande beställningar för tex. förbruksvaror som behöver köpas in med jämna mellanrum. Det går dessutom att ge företag en kredit för att ytterligare underlätta för kunden vid inköp.  

1

Individuella produktkataloger och priser

Som B2B försäljare uppkommer ofta scenariot där olika kunder är intresserade av olika produkter och har olika avtal gällande priser och rabatter. I Magento Commerce 2.2 går detta att styra från samma backoffice och det behöver inte vara uppdelat i olika siter eller webshoppar. 

Vi vill gärna prata med dig, hör av dig till oss! 08 - 518 172 00